Във връзка с подготовката за годишния план за дейността на Националния институт на правосъдието за 2017 г. и в изпълнение на чл. 12а от Вътрешните правила за организацията и реда на учебната дейност, подбора и възнаграждението на преподавателите в Националния институт на правосъдието, НИП проучва възможностите за привличане на временни преподаватели за обученията на магистрати и съдебни служители.
Съгласно Вътрешните правила административните ръководители на органите на съдебната власт, съсловните организации на магистрати и съдебни служители, министърът на правосъдието, юридическите факултети, Висшият адвокатски съвет и лично заинтересовани лица, могат да се включат в процеса по подготовка на списъка с временни преподаватели чрез свои предложения. Предложенията следва да са придружени от кратка биографична справка, съдържаща информация относно обстоятелствата по чл. 52 от Правилника за организацията и дейността на Националния институт на правосъдието и на неговата администрация [1], тематичната област и/или конкретните теми на компетентност, както следва:
1. Гражданско право и търговско право; Граждански процес;
2. Наказателно право и процес;
3. Административно право и процес;
4. Европейско право, международно право и права на човека;
5. Интердисциплинарни обучения (обучения по етика и антикорупция, психология, социология, медиация, експертизи, работа с медиите и комуникационни умения);
6. Съдебна администрация; съдебни заседатели.
Лица за контакт:
1. Калина Лазарова, програмен координатор, тел. 02 9359 158, електронна поща: k.lazarova@nij.bg
2. Зина Филчева, старши експерт, тел. 02 9359 231, електронна поща: z.filcheva@nij.bg
На основание чл. 12а, ал. 3 от Вътрешните правила предложенията следва да бъдат подадени в срок до 23 ноември (сряда) 2016 година.
Приложение: Образец на биографична справка
[1] Чл. 52. (1) (Изм. – ДВ, бр. 65 от 2011 г., в сила от 23.08.2011 г.) Временни преподаватели към
Националния институт на правосъдието могат да бъдат представители на науката и практиката, които:
1. са специалисти в конкретната област, в която ще преподават;
2. притежават високи професионални и нравствени качества;
3. имат преподавателски опит или са преминали специализиран курс за обучение на обучители.
(2) Временните преподаватели се подбират при спазване принципите на компетентност, прозрачност,
публичност и равен достъп.