През второто полугодие на 2025 г. дирекция „Обучение на съдебната администрация“ към Националния институт на правосъдието организира поредица от обучителни дейности за съдебни служители.
Част от предлаганите обучителни дейности са с новоразработени учебни планове и съдържание. Такива са планираните обучения за съдебни служители на длъжност „главен счетоводител“ от администрацията на съдилищата, Прокуратурата на РБ, АВСС, ИВСС и НИП на тема „Специфики в работната среда и ключови подходи за ефективни работни процеси във финансово-счетоводните звена в органите на съдебната власт“.
Други нови тематични акценти ще бъдат съдебно-административното обслужване на граждани от малцинствени общности, уязвими групи и лица в неравностойно положение, както и практическото приложение на Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или оповестяващи публично информация за нарушения (ЗЗЛПСОПИН).
За служителите на ръководни длъжности и експертите по управление на човешките ресурси от администрацията на съдилищата и Прокуратурата на РБ Институтът предлага обновени издания на традиционните теми „Управление на съдебната администрация в ПРБ“ и „Управление на човешките ресурси. Организационно поведение на съдебната администрация. Статут на съдебния служител”, в които акцентът ще бъде поставен върху законовите изисквания и въвеждането на електронните трудовите книжки.
Във връзка с настъпили промени в нормативната база, както и с оглед надграждане на уменията при работа с Единната информационна система на съдилищата (ЕИСС), НИП предлага на съдебните служители от съдилищата темите „Актуални моменти в заповедните производства“, „Защита на личните данни в съдебната система“, „Работа в служба „Архив“, „Практическо приложение на ЕИСС в работата на съдебните секретари”, а на служителите от ПРБ – „Документооборот и деловодна дейност в Прокуратурата на Република България“.
Заявяването на участие за обученията се извършва в посочените в ИСУПО срокове считано от 15 август 2025 г. посредством бутоните „График на обученията“ или „Заявете се за обучение“ на уебсайта на НИП.